Om os

Førskolebørn på cykeltur

I vores Kernehus på Vestrup Skole kan børnene starte i vuggestuen, fortsætte i vores børnehave og derefter overgå til vores skoledel og SFO.

På Vestrup Skole og i Kernehuset er alle kerner (= børn) unikke og vi bestræber os på at skabe de bedst mulige rammer for deres udvikling, - både sammen og hver for sig.

Højt på listen over ’de bedst mulige rammer’ står vores prioritering af udeliv og bevægelse.

Udeliv

Der hvor der er højt til himlen kan man strække sig, - ud mod lokalområdet og her findes oplevelser, der skaber læring om f.eks. natur, dyreliv, lokalhistorie. Man kan også samles om nære aktiviteter som bål, snitte pinde eller lege med vand.

At skabe nysgerrighed og udfordre grænser, at kikke på biller eller øver sig i at cykle er aktiviteter, som børnene i vores Kernehus tilbydes.

DGI-certificering

At bevæge sig er en af grundstenene i at leve livet og jo mere automatiseret vores bevægelsesapparat er jo mere energi er der til at koncentrere sig om andre ting. Gennem bevægelse frigives endorfiner, der giver følelser af glæde, succes og energi.

I Kernehuset vil vi gerne have glade børn, der møder dagen med energi og vi har derfor valgt at være DGI-certificeret. Vi arbejder dagligt med bevægelsesaktiviteter, har ugentlige tider i Minihal Vestrup, tager i svømmehallen i Aars, øver at cykle og tager på såvel gå- som cykelture ud i vores lokalområde.