Dagligdagen

Organiseringen

Børnehavebørnene er opdelt i 2 grupper.

En gruppe af de 3-4 årige

En førskolegruppe af de 5-6 årige.

Børnene spiser sammen i grupperne.  Vi spiser ca. ved 11-tiden.

Børnene er samlet i grupperne, hver formiddag fra ca. kl 9-11.30

Vi går til gymnastik, svømning, sløjd, musik i grupperne, vi kan dog indenfor den enkelte gruppe delt op i mindre grupper afhængig af antal børn i gruppen.

Faste voksne er tilknyttet de enkelte grupper.  SFO personalet er tilknyttet en børnehavegruppe om formiddagen.

Der tilbydes svømning. Vi tager med skolens svømmebus. Det vil stå på måneds planen, hvornår de enkelte grupper svømmer.

Hver gruppe har minihallen én gang om ugen.

Hver onsdag foregår forskellige aktivitetstilbud, som tilbydes på tværs af grupperne.

Husets indretning

Kernehuset er en ombygget og restaureret, gammel lærebolig med en stor tilbygning, som bl.a. består af et stort fællesrum med ovenlys.

Fællesrummet bliver brugt som et stort legerum. Huset har endvidere flere mindre rum med forskellige funktioner.

Vuggestuen hører til i den ombyggede lærebolig og har egen garderobe og egne fast rum. Her er fast tilknyttet personaler.

Børnehaven har resten af huset, og de benytter også skolens lokaler.

De ældste børnehavebørn har ”Mini SFO” i SFO lokalerne fra maj til skolestart.

I en nærliggende skov har vi en skurvogn, som vi anvender.